Jak stworzyć skuteczny plan marketingu cyfrowego?
Przyciąganie klientów za pomocą angażujących treści to sprytny sposób na zwiększenie widoczności i sprzedaży Twojej firmy. Jednak bez spójnego lejka content marketingowego, Twoja strategia nie osiągnie tego, co mogłaby. Cyfrowy plan marketingowy nakreśla Twoje wysiłki, a udany z nich stawia Cię na dochodowej ścieżce od samego początku. Pozwala to na osiągnięcie różnego rodzaju sprzedaży w krótkim czasie.
Rozważ swoje cele marketingu cyfrowego
Cyfrowe podejście marketingowe wymaga zdefiniowanego celu, aby napędzać Twój biznes. Plan treści powinien być ukierunkowany na niektóre z poniższych celów.
- Budowanie świadomości marki;
- Promowanie lojalności klientów;
- Zwiększenie ruchu na stronie internetowej;
- Poprawa optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO);
- Pozyskiwanie leadów i konwersji;
- Budowanie lojalność i zaufanie klientów;
- Zwiększenie dochodów.
Zinwentaryzuj przeszłą zawartość
Analizując treści, które opublikowałeś w przeszłości, możesz odkryć obecne mocne i słabe strony swojej firmy. Nawet jeśli nie posiadasz obecnie ustrukturyzowanej cyfrowej mapy drogowej, Twoja firma nadal może być skuteczna w niektórych obszarach. Przeglądanie materiałów daje wgląd w wyniki przed rozpoczęciem strategii treści.
Podejmij decyzję o wyborze grupy docelowej
W analizie marketingu cyfrowego firmy łączenie się z konkretnymi danymi demograficznymi może zapewnić unikalny wgląd w możliwe skojarzenia. Aby znaleźć odpowiednie dane demograficzne, stwórz buyer persona, czyli hipotetyczną wersję pożądanego klienta.
Dopasuj typy treści do potrzeb odbiorców
Materiał powinien być dostosowany do potrzeb lub problemów grupy docelowej. Twoje treści mogą funkcjonować jako rozwiązanie, zasób lub element przyciągający uwagę, w zależności od odbiorców. Może być publikowany w różnych formatach.
- Filmy;
- Infografiki;
- Posty w mediach społecznościowych;
- Wpisy na blogu;
- Webinary;
- Podcast.
Generowanie pomysłów na treść
Zanim zaczniesz swoją propozycję marketingu cyfrowego, potrzebujesz zestawu pomysłów, aby posunąć swoje projekty do przodu. Tematy, które poruszasz w swoich treściach, powinny wypełniać luki w Twojej branży lub odnosić się do aktualnych wyzwań stojących przed Twoimi odbiorcami. Zbadaj tematy poruszane przez konkurencję, słowa kluczowe związane z Twoją działalnością oraz trendy charakterystyczne dla branży.
Wybierz swoje opcje reklamowe
Metody, których używasz do udostępniania swoich treści są istotną częścią marketingu cyfrowego. Kanały promocyjne mogą zaowocować większym ruchem na Twojej stronie i jeszcze bardziej rozbudowaną treścią. Platformy mediów społecznościowych są ważnymi kanałami reklamowymi i mogą zachęcić zwolenników na Facebooku, Instagramie, Twitterze i LinkedIn do odwiedzenia Twoich nowo opublikowanych materiałów. Sponsorowane promocje mogą również prowadzić do zwiększenia ekspozycji Twoich treści. Wybór odpowiednich sieci społecznościowych gwarantuje sukces Twojego planu marketingowego.
Stwórz kalendarz redakcyjny
Zbudowanie biblioteki dobrze odbieranych treści wymaga organizacji, a kalendarz redakcyjny pozwala na zapisywanie dat tworzenia i publikacji materiałów. Budowanie solidnej kolekcji wpisów na blogu i filmów wideo może ustawić Twoją firmę jako zaufane źródło w Twojej branży. Daty, które wybierzesz dla tematów, mogą odpowiadać porom roku lub pojawiającym się tematom, a treści publikowane w odpowiednim czasie mogą w pełni wykorzystać nadarzające się okazje. Zorganizowanie kalendarza redakcyjnego może utrzymać stały przepływ pracy, który doprowadzi Twoją cyfrową mapę drogową do celu.
Wybierz system zarządzania treścią i monitoruj swoją strategię
Centralny system może połączyć poszczególne części Twojej strategii marketingu cyfrowego w jeden cel. Możesz nadzorować rozwój, publikację, promocję i śledzenie treści w systemie zarządzania treścią (CMS). Ważną funkcją systemu CMS jest monitorowanie takich wskaźników jak stosunek ruchu na stronie do liczby leadów czy całkowity przychód. Te metryki mogą pokazać Twoje osiągnięcia i nieefektywne części Twojej mapy drogowej treści. Ciągłe monitorowanie i analiza danych pozwala na optymalizację strategii w dowolnym momencie.