Ciekawe przykłady komunikacji wizualnej w marketingu

W życiu codziennym widzimy wiele przykładów komunikacji wizualnej, takich jak znaki drogowe, dekoracja otoczenia, a nawet sposób ubierania się ludzi. Zaprezentujmy przykłady komunikacji wizualnej w kontekście marketingu, gdzie obrazy są niezbędne dla firm do komunikowania się z konsumentami.

Identyfikacja wizualna

Tożsamość marki jest najbardziej podstawowym i niezbędnym zasobem komunikacji wizualnej. Łączy w sobie zestaw aspektów wizualnych — kolory, czcionki, tekstury, ikony, itp. – które komunikują istotę marki i towarzyszą jej produktom, opakowaniom, reklamom i innym materiałom. Marki zazwyczaj opracowują instrukcję identyfikacji wizualnej, która wyjaśnia, jak te zasoby powinny być używane i stosowane w różnych mediach bez utraty ich istoty.

UX Design

Projektowanie doświadczeń użytkownika jest zorientowane na strony internetowe i aplikacje. Jego zadaniem jest stworzenie najlepszego doświadczenia interakcji użytkownika z tego typu aplikacjami, tak aby mógł on łatwo znaleźć i zrobić to, co chce zrobić, bez przeszkód i trudności. Dobry projekt UX jest w stanie przyczynić się do konwersji strony internetowej i aplikacji, a także cieszyć oko, osiągnąć satysfakcję i zaangażowanie konsumentów.

Infografiki

Infografiki są doskonałym przykładem wykorzystania komunikacji wizualnej do przekazywania złożonych informacji w szybki i uproszczony sposób. Dane, liczby i grafiki, które generowałyby gęsty tekst, mogą być syntetyzowane w bardziej atrakcyjne i interesujące grafiki i obrazy.

Display media

Display media to rodzaj cyfrowej reklamy marketingowej, która wykorzystuje obrazy i grafiki. Mogą one pojawiać się na stronach internetowych, blogach i portalach społecznościowych, w postaci banerów lub animacji. Jednym z wielkich wyróżników mediów wyświetlanych jest atrakcyjność zasobów wizualnych, które mogą przyciągnąć uwagę rozproszonych oczu użytkownika w sposób znacznie bardziej efektywny niż reklamy tekstowe.

Wizualizacja danych

Komunikacja wizualna również odgrywa ważną rolę w nauce o danych. Wizualizacja danych jest jedną z dziedzin data science, która zajmuje się przekształcaniem danych w bardziej zrozumiałe i atrakcyjne wykresy i raporty. Celem jest prezentacja wyników i ułatwienie ich analizy prezentowanych danych.

Witryny

Witryny są również wizualnym środkiem komunikacji marketingowej. Ich zadaniem jest przyciągnięcie uwagi osób przechodzących przed sklepem — fizycznym lub wirtualnym — i oczywiście zachęcenie ich do zakupu. Ekspozycje mają jednak również znaczenie strategiczne z punktu widzenia handlowego, ponieważ stymulują sprzedaż określonych produktów, które wymagają na przykład rotacji zapasów.