Jak zachęcić klientów do zostawiania pozytywnych ocen?
Oceny, które nasi klienci zostawią na naszych mediach społecznościowych albo na Google mogą być dla nas bardzo ważnym elementem reklamy. Jednak pozytywnych ocen nie zostawiamy tak chętnie, jak tych negatywnych, przez co często okazuje się, że mimo masy zadowolonych klientów mamy bardzo niską ocenę, bo ktoś sfrustrowany zdecydował się podzielić swoimi doświadczeniami, czasami nieprawdziwymi i zniszczył nam opinię.
Proponuj dodatkowe punkty w programie lojalnościowym
Wiele dużych sklepów oferuje dodatkowe punkty za ocenienie ich na ich stronie czy w innym miejscu w internecie. Jeśli w swojej firmie również wprowadziłeś program lojalnościowy, możesz pomyśleć nad takim rozwiązaniem. Dzięki temu dostajesz darmową reklamę, a twój klient z zamian otrzymuje rabat albo inne przewidziane z tej okazji nagrody.
Takie zachęcenie często bardzo dobrze się sprawdza, szczególnie jeśli klient jest stały i często korzysta ze swojej karty. Co ważne, za coś dodatkowego będzie on skłonny ocenić nas pozytywnie, nawet jeśli wcześniej między nami doszło do jakiegoś nieporozumienia.
Przypominaj im o takiej możliwości
Czasami przypomnienie o tym, że mogą nas ocenić, to dobry sposób, choć może wydawać się nachalny. Wiele osób zwyczajnie nie pamięta na co dzień o takiej możliwości, szczególnie jeśli nie ma z naszym sklepem negatywnych doświadczeń. Wchodzą, zamawiają albo kupują interesujący ich towar i wychodzą.
A jeśli podczas płacenia wspomnimy, że mogą ocenić nas na Google albo na naszej stronie na Facebooku, to znacznie zwiększamy nasze szanse na dostanie pozytywnej oceny. Pamiętajmy tylko, żeby robić to, kiedy widzimy, że klient jest w dobrym humorze albo naprawdę podoba mu jakość naszych usług czy towarów.
Oferuj rabaty na kolejne zakupy
Niektóre firmy idą o krok dalej i za ocenę proponują realne korzyści majątkowe. Na naszej stronie możemy dodać specjalne kody rabatowe dla osób, które nas ocenią albo przyznawać je za ocenienie nas na social mediach. Rabat do wykorzystania przy następnych zakupach albo nawet gratis do zamówienia to popularne praktyki, szczególnie jeśli na co dzień zarabiamy wystarczająco, żeby sobie na to pozwolić.
To nie jest rozwiązanie dla wszystkich, ale jeśli naprawdę zależy Ci na pozytywnych ocenach, to nic nie zadziała na klientów tak zachęcająco, jak wizja zarobu przy znikomym nakładzie pracy i prostym klikaniu.
I oczywiście ofertową dobre produkty i usługi. Jeśli jestem zadowolony to z przyjemnością wystawiam pozytywne opinie.